Cum sa faci o capcana impotriva tantarilor

Pot spune că îmi plac ţânţarii la fel de mult ca politicienii.

Din fericire, de ţânţari putem scăpa mult mai uşor. Soluţia pe care o voi descrie am testat-o şi ştiu că merge. Am fost inspirat de ingeniozitatea chinejilor.

Figura 1

Figura 1

bottle-mosquito2

Ideea este simplă:

1. Tăiaţi vârful unei sticle din plastic, aşa cum e arătat în imagine.

2. Încălziţi 200 ml de apă în care amestecaţi 50 gr. de zahăr.

3. Lăsaţi să se răcească apa până la 40 gr. Celsius (puţin mai mult de temperatura corpului).

4. Puneţi nişte drojdie înăuntru (20 gr.).

5. Toată amestecătura asta puneţi-o în sticlă, şi astupaţi cu vârful tăiat al ei în jos.

6. Înveliţi marginea sticlei cu hârtie neagră.

7. Puneţi capcana într-un colţ întunecat al camerei.

Ţânţarii sunt atraşi de bioxid de carbon (iata de ce bâzâie pe lângă urechi), vor intra în sticlă şi nu vor putea ieşi (e greu să nimereşti ieşirea în aşa condiţii).

Astea-s intrucţiunile din imagine. Metoda asta nu a lucrat pentru mine, de aceea eu am îmbunătăţit-o. În loc de apă cu drojdie şi cu zahăr eu am pus un beculeţ de 1.5 V înăuntru, pe care l-am conectat la o sursă de curent adecvată. În cazul meu, ţânţarii erau atraşi de luminiţă.

Iată aici mai este o metodă, asemănătoare, dar care previne înmulţirea ţânţarilor (efectul se vede peste 15 zile). Costă bani de cumpărat, e pentru burgheji mai mult.

Capcană burghezească

Capcană burgheză

Ideea este iarăşi simplă. Sticla tăiată după paşii de sus, o umplem cu apă să fie peste nivelul conului întors, după care o plasăm afară, lângă casă. Ţânţarii iubesc apa stătută – acolo îşi depun ouăle, şi îşi vor lăsa ouăle în sticlele voastre pregătite. Ouăle vor cădea pe fundul sticlelor, iar larvele nu se vor putea elibera.

Ţânţarii nu călătoresc mult, ci doar în raza a 50 m de locul unde s-au maturizat. Va trebui să aveţi grijă, să nu fie alte surse de apă stătută prin apropiere (băltoci, căldări), şi dacă aveţi vase cu apă pentru animale, să schimbaţi complet apa odata la 7 zile.

11 Comments

  1. Posted 1 iulie, 2009 at 7:39 pm | Permalink | Răspunde

    super interesant ! pe mine ma distrug vara 😦

    • Badan Sergiu
      Posted 2 iulie, 2009 at 4:49 am | Permalink | Răspunde

      Pe mine in sfarsit m-au lasat in pace, si nu pentru ca as fi pus capcani. Cred ca se tem…

  2. Posted 29 mai, 2010 at 6:07 am | Permalink | Răspunde

    Informații foarte valoroase. M-am gândit cum ar fi de combinat primele 2 metode, adică să atragi țănțarii concomitent cu bioxid de carbon și lumină.

    • Badan Sergiu
      Posted 2 iunie, 2010 at 8:32 pm | Permalink | Răspunde

      pui o lumanare, sau o candela, dar ar fi prea fierbinte.

      • x boy
        Posted 22 iunie, 2010 at 12:47 pm | Permalink

        nu si daca o pui la o distanta anume 😉

  3. x boy
    Posted 22 iunie, 2010 at 12:46 pm | Permalink | Răspunde

    pui lumanare numai ca sa emane bioxid de carbon! 🙂 pui una intreaga[in colt in bidon] si a dowa zi o schimbi iar,pt ca se stinge sg cand arde pana la substanta[zahar,tzaic,adica drojdie] si apa, si porma reinoiesti „amestecatura” o data la 4-5 zile,io asa fac. multumesc pt capcana!

  4. aaa
    Posted 19 august, 2011 at 5:36 pm | Permalink | Răspunde

    Poate prima n-a functionat ca trebuie 2000 ml, cum scrie pe imagine!

    • Badan Sergiu
      Posted 19 august, 2011 at 10:34 pm | Permalink | Răspunde

      la mine a functionat cu 2 litri.

  5. Capitan de nava comerciala
    Posted 26 iulie, 2013 at 3:31 pm | Permalink | Răspunde

    pentru Szasz Miklos: sub instalatia pregatita asa cum se arata mai sus, sub fundul sticlei de plastic montezi o lanterna (cu leduri sau lumina cu neon)

  6. Mihai Florea
    Posted 16 iunie, 2014 at 7:23 am | Permalink | Răspunde

    Pai si atunci ce rost mai are hartia inchisa la culoare cu care invelesti sticla daca pui sursa de lumina, tantarul este atras de locurile intunecoase si umede.

    • Badan Sergiu
      Posted 16 iunie, 2014 at 1:23 pm | Permalink | Răspunde

      Hartia intunecata permite tantarului sa se indrepte in sticla printr-un singur loc.

Lasă un comentariu