Eurofîsion

După ce a cîștigat bărboasa eu nu am urmărit acest concurs. Dar la rezultate mă uit, cu toate că data viitoare probabil că nu mă voi uita.

Acum cîteva gînduri.

În primul rînd s-a ruinat mitul că în Europa se respectă legea și regulile spre deosebire de la noi. Iată regula care interzice politica în eurovision:

The lyrics and/or performance of the songs shall not bring the Shows, the Eurovision Song Contest as such or the EBU into disrepute. No lyrics, speeches, gestures of a political or similar nature shall be permitted during the Eurovision Song Contest. No swearing or other unacceptable language shall be allowed in the lyrics or in the performances of the songs. No messages promoting any organisation, institution, political cause or other, company, brand, products or services shall be allowed in the Shows and within any official Eurovision Song Contest premises (i.e. at the venue, the Eurovision village, the Press Centre, etc.). A breach of this rule may result in disqualification.
http://www.eurovision.tv/page/about/rules

Și ce cîntec a participat anul acesta din partea Ucrainei? Un cîntec despre ocupanții ruși, profund politic. Europenii au închis ochii la încălcarea propriei reguli. Primul fîs.

În al doilea rînd, nu atît de global dar totuși – s-a distrus mitul proeuropenilor cinstiți și drepți, care-s pentru stat de drept. Iată cum comentează zombăreții proeuropeni:

Eu nu am privit, dar sunt de acord cu votul acordat Ucrainei. Chiar dacă s-a votat din motive politice, așa cum zici, eu cred că s-a procedat corect, pentru a arăta Rusiei că nu merită să fie printre cei civilizați.

Da, a avut si influenta politica dar totusi, a fost un cantec bun, puternic cu mesajul foarte clar p-u toata lumea, sper ca l-a inteles si Rusia: Ocupantii sa nu astepte iubirea si aprecierea lumii. Acest vot al Intregii EU a fost ca o mîna calda, o sustinere data Ucrainei care-i la grea incercare acuma, in secolul 21. Am ascultat cu lacrimi in ochi si cu un nod in gât aceasta interpretare emotionanta.

http://unimedia.info/stiri/video-ucraina-a-castigat-eurovision-2016-cu-piesa-jamalei-despre-deportarea-tatarilor-din-crimeea-114810.html

Serios? Eu credeam că e un concurs despre muzică, nu despre mesaje politice. Acești oameni își dau seama că e o încălcare a regulei, dar ei susțin această încălcare pentru că e în folosul ideii lor. Iar asta nu are nicio legătură nici cu dreptatea nici cu democrația. Pînă nu vom scăpa de acești oameni – nu vom trăi bine. Ei sunt aceiași oameni care se fură din banul public sau se folosesc de banii furați de la oameni. Ideea că: da, e o încălcare, dar cred că-i bine pentru că eu tot mă folosesc de acești bani.

Al treilea fîs e Monica Babuc. A sunat-o un pranker din Rusia și s-a prezentat drept ministrul culturii ucrainean, și a rugat-o să manipuleze cu voturile în favoarea Ucrainei. Nu numai că ministra s-a comportat ca o cățea în călduri pe tot parcursul discuției („transmiteți președintelui vostru că noi îl iubim foarte mult. și pe voi vă iubim foarte mult și vă susținem.”, „rugămintea președintelui vostru e foarte importantă pentru noi”). Plus la toate monica babuc a promis să discute cu cei de la Teleradio Moldova să vadă dacă ei au careva practici de a manipula telespectatorii, și a promis că va vorbi cu juriul „profesionist” ca el să dea voturile sale ucrainei.

Asta despre corectitudinea actualei guvernări care se bucură de toată susținerea occidentalilor. Dar nu-i de mirare, corupții se înțeleg între ei.

Al patrulea fîs este noul sistem de votare, total nedemocratic. Dacă pînă acum se votau vecinii între ei, ceea ce era numit cumătrism, acum mai votează și un juriu „profesionist”, dar votează mai politizat decît primii. Dacă primii plăteau cinstit pentru votul lor, ultimii își șterg picioarele de votul primilor, practic anulîndu-l. E o escrocherie. Dacă pînă acum era o transparență, acum e și vot politizat și lipsă de transparență. Aflînd acest punct, eu cred că doar proștii vor mai vota la eurovision dățile următoare.

Acum din partea mea ceva. Eurovisionul și olimpiadele eu le consider ca instrumente de a da jos guverne în țările incomode. Olimpiada de la Soci a mers împreună cu revoluția ucraineană a „demnității”, și în timp ce Putin se delecta cu olimpiada, și cu ursul care a vărsat o lacrimă, cineva scos Ucraina din sfera de influență a Rusiei. Olimpiada din 1982 din Moscova a dat start demontării URSS. Campionatul de fotbal din 2017 va însemna demontarea finală a regimului Putin (dacă va rezista pînă atunci), și va da start demontării Rusiei (dacă nu a fost dat deja). Personal mă bucur că România nu a participat în acest an, și mă bucur că Moldova nu a ajuns în finală. Mă bucur și că Rusia nu a cîștigat, chiar dacă a trimis un gay la concurs, care nici nu recunoaște reunirea cu Crimeea (ceea ce arată că la Moscova conduc imbecili care citesc regulile, și nu observă că toți ceilalți demult au scuipat și pe reguli și pe tot). Al doilea eurovision organizat la Moscova ar fi fatal. Cît despre Ucraina, vorba ceea: What is Dead May Never Die.

Lasă un răspuns

