Dumnezeu preferă lemnul

Iată „creația” unui rîrîit care cîntă cu gura:

Dacă țineți minte, eu am scris mai înainte că cu România e foarte rău. Atunci umblau tinerii cu minți tehnocrate și țipau că vor spitale nu biserici. Atacul asupra bisericii este sistematic, așa că nu am fost mirat văzînd această piesă.

Cel mai rău e că oamenii au căzut în capcană și stau și discută dacă lui Dumnezeu îi plac pietre sau lemne. Înseamnă că provocarea a reușit. Să adaug și eu ale mele cinci copeici.

Noi cunoaștem foarte puțin despre Dumnezeu. Un mare înțelept rus zicea că absolutul se află prin absolut. De aceea eu nu pot să-mi dau cu părerea despre preferințele lui Dumnezeu în materie de materiale de construcții. Singurul lucru pe care-l pot spune cu certitudine este că Dumnezeu preferă tot ce-i bun, și Lui nu-i place tot ce-i rău. Iar eu nu văd nimic rău în piatră, și nici în lemn. Mai degrabă că aici nici nu contează din ce-i construită catedrala, pentru că oricum avea să nimerească sub atacul dușmanului. Dacă o făceau din lemn, aveau să plîngă că au fost tăiați copaci. Dacă o făceau din lut – că s-a scociorît pămîntul. Dacă din piatră – că-i prea scumpă.

În al doilea rînd. Dușmanii invocă prețul. Cică din acești bani s-ar fi putut ajuta săracii. Ei bine, este în Biblie așa un fragment:

Şi fiind El în Betania, în casa lui Simon Leprosul, şi şezând la masă, a venit o femeie având un alabastru, cu mir de nard curat, de mare preţ, şi, spărgând vasul, a vărsat mirul pe capul lui Iisus.
4. Dar erau unii mâhniţi între ei, zicând: Pentru ce s-a făcut această risipă de mir?
5. Căci putea să se vândă acest mir cu peste trei sute de dinari, şi să se dea săracilor. Şi cârteau împotriva ei.
6. Dar Iisus a zis: Lăsaţi-o. De ce îi faceţi supărare? Lucru bun a făcut ea cu Mine.
7. Că pe săraci totdeauna îi aveţi cu voi şi, oricând voiţi, puteţi să le faceţi bine, dar pe mine nu Mă aveţi totdeauna.
8. Ea a făcut ceea ce avea de făcut: mai dinainte a uns trupul Meu, spre înmormântare.
9. Adevărat zic vouă: Oriunde se va propovădui Evanghelia, în toată lumea, se va spune şi ce-a făcut aceasta, spre pomenirea ei.

Unul din sensuri este că mărețul trebuie cinstit măreț. Și nu înseamnă că săracii nu trebuie de ajutat. Trebuie de făcut și una și alta. Catedrala se face pentru zeci sau sute de ani încolo, și e una de genul ei, prin urmare nu-i păcat că se face măreață. Iar dacă nu ar fi fost înălțată, asta nu ar fi însemnat că banii aceia ar fi fost folosiți pentru săraci. Pur și simplu nu ar fi fost înălțată. Nu trebuie de încurcat una cu alta, trebuie de făcut ambele. Și credeți-mă, dacă eu eram sigur că oprirea construcției catedralei era să rezolve definitiv și pentru totdeauna problema sărăciei – eram să fiu cel mai mare agitator pentru oprirea construcției.

În al treilea rînd. Dacă am zis mai devreme că Dumnezeu preferă tot ce-i bun (lucru cu care nu cred să nu fie cineva de acord), unul din lucrurile preferate lui Dumnezeu este adevărul și dreptatea. Eu am unele motive să mă îndoiesc de sinceritatea autorului piesei. Adica cred că-i o minciună că a avut asemenea vis. Pentru că piesa avea să fie mai inspirată dacă avea loc aflarea lui Dumnezeu. Cine l-a aflat pe Dumnezeu a scris lucruri mărețe care au supraviețuit timp de milenii. Iar această piesă ieftină nu seamănă să fi ieșit de sub condeiul cuiva care tocmai l-a cunoscut pe Dumnezeu, fie și în vis. A-l cunoaște pe Dumnezeu se mai numește și revelație. Dar îi dau dreptul la prezumpția nevinovăției. Hai să fie în felul următor: dacă a fost sincer și într-adevăr a avut așa vis, eu îi doresc să izbutească în tot ce-și propune bun în viață, îi doresc sănătate deplină și viață lungă. Iar dacă a mințit – atunci să ajungă să-l cunoască cît mai curînd pe Dumnezeu. Sau măcar pe sf. Petru (piatră). Printre altele, iată ce citat am găsit:

18.     Şi Eu îţi zic ţie, că tu eşti Petru şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui.
19.     Şi îţi voi da cheile împărăţiei cerurilor şi orice vei lega pe pământ va fi legat şi în ceruri, şi orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat şi în ceruri.

Adică, s-au să-l cunoască pe Sf. Petru. Într-o formă sau alta.

Cred că e rezonabil și bun.

Și încă ceva. Toată echipa din cîntec e implicată în proiectele ProTV. Cred că și cîntecul a fost scris la comanda acestui post. M-am prins la gîndul că ProTV sună ca ceva „pentru” (pro). Dar în rusă cuvîntul protiv înseamnă „împotrivă”, „contra”. Și în română este cuvîntul protivnic (https://dexonline.ro/definitie/protivnic). Nu că ar avea legătură cu subiectul.

Lasă un răspuns

