Despre criza migranţilor în Europa

Presa rusă scrie că Steinmeier a zis că operaţiunile militare din Libia şi Siria au fost o greşeală. Iată aici:

 

Eu nu am găsit originalul în presa străină, dacă cineva găseşte să-mi spună.

În orice caz, New York Times zice că războiul împotriva lui Gaddafi a fost un glonte tras în propriul picior de către Europa, o greşeală geopolitică:


Şi ştiţi, eu sunt de acord cu Steinmeier. Doar că o face pe prostuțul, ca și cum: noi nu am știut că Libia se va destabiliza atunci cînd am aruncat bombe asupra ei și am provocat un război civil sîngeros. Vai, vai! Nu am știut că vor fi migranți. Noi suntem proști, nu știm să calculăm cauzele și efectele. Cine s-a putut gîndi că vor fi așa urmări?

Eu voi răspunde. Colonelul a știut, și v-a preîntîmpinat cel puțin de două ori. Odată în acest interviu dat unei publicații vestice:

Traduc:

Muammar Gaddafi: Eu nu sunt fanat al teoriilor conspirațiilor. Totul s-a petrecut așa cum v-am spus. Acum ei admit că au greșit și au început să se simtă confuz. De ce? Pentru că nu există informație care să demonstreze că a existat o conspirație în Libia (aici înțeleptul lider încearcă să lase loc pentru ca dușmanii să se retragă păstrîndu-și fața, bietul chiar credea că nu există o conspirație. n.t.). Într-adevăr, stabilitatea, lipsa radicalismului islamic, revoltele – această situație în Libia e numai în interesul lor.

Plus la asta, Libia e o poartă spre Vest, prin care milioane de oameni din Africa încearcă să penetreze Europa. În această privință noi colaborăm cu țările europene.

Iar al doilea loc în care am întîlnit o astfel de preîntîmpinare, a fost în discursul colonelului din aprilie 2011, pe care la momentul dat nu l-am tradus în română.

Traducerea:

Iar acum ascultați-mă, voi, oamenii din NATO!

Voi bombardați un perete, care nu dă drumul torentului de migrație africană în Europa, un perete care oprește teroriștii „al quaeda”. Acest perete era Libia. Voi îl distrugeți. Voi sunteți idioți! Pentru mii de migranți din Africa, pentru suportul „al quaedei” voi veți arde în iad. Și așa va fi.

Eu nu mint niciodată. Nici acum nu mint.

Așadar, să-mi spună cineva că nu a știut ce urmări va avea distrugerea Libiei – eu îl voi scuipa în față. Europenii, care au mii de institute, și care planifică fiecare pas, fac analize, scenarii, prognoze – aceștia să-mi zică că nu au calculat un aspect elementar – vă rog, nu-mi turnați macaroane pe urechi.

Liderii europeni au știut prea bine. Și situația actuală e calculată, și face parte din program. Iar aparițiile lor disperate la televizor, cum că vai, ce criză a migrației, vai vai – asta tot face parte din program.

Cam așa.

Lasă un răspuns

