Bacula sau Amanda

De câteva luni încerc să rezolv o problemă cu bacula. Îmi dă o eroare care înainte nu era:

badan-dir Fatal error: Network error with FD during Backup: ERR=Connection timed out
 Fatal error: No Job status returned from FD

Am pus „  Heartbeat Interval = 60”, dar nu a ajutat. Am încercat să controlez viteza de download a backupurilor, oricum nu a ajutat. După 2 ore, de fiecare dată apărea această eroare. Când am văzut că nu pot da de capăt, și toate forumurile recomandă ceva ce eu deja am încercat, am ajuns la concluzia că operatorul meu de internet ucide conectiunile mai vechi de 2 ore.

Mi-am instalat Amanda. Producătorii promit că e cea mai ușoară soluție de backup. Oricum mi-au luat vreo 4 ore să configurez o soluție viabilă. Când încercam să fac backup prin portul 10080, îmi dădea eroare precum că portul sursă e insecur (e mai mare de 1024). Așa și nu am reușit să fac amanda să utilizeze un port securizat, opțiunea „reserved-tcp-port 512,1023” se pare că e ignorată. A trebuit să configurez amanda să facă backup prin transportul ssh, ceea ce a fost cea mai ușoară soluție. În sfârșit am și reușit să fac un backup.

Iată câteva observații despre Bacula și despre Amanda.

Bacula

Oferă un nivel superior de control (poți specifica ce tipuri de backup să facă, full, differential, incremental), scheduler-ul e performant. Are 3 demoni – director, storage, file. Director – e ceea ce controlează backupurile, le programează, etc. Storage – acesta administrează spațiul de stocare a backupului. File – e demonul de tip client, care colectează informații despre ce fișiere sunt modificate, ca să le copie eventual pe storage. Bacula are și interfețe grafice – web și gui obișnuit (bat). Uneori sunt probleme, cel mai bine e să verifici măcar lunar backupurile făcute de Bacula, să încerci să restaurezi un fișier. Din cauza baculei odată compania la care lucram a pierdut un client important – bacula de jumate de an nu făcea backup la acel client, și nici nu raporta vreo eroare. Era din cauza unui bug, dar pe client nu l-a încălzit asta prea mult.

Amanda

Oferă mai puțin control, dar promite să aibă singur grijă ce tip de backup să facă, și când să facă. Promite să fie extrem de ușor de utilizat. E adevărat, dar nu-i chiar ușor de început lucrul cu el, mai ales dacă ai lucrat până acum cu bacula sau cu alte sisteme. Pachetul oferit de ubuntu nu include șabloane de configurare. Ghidul lor de 15 minute mi-a luat 4 ore, dar mai mult din cauză că încercam să folosesc pachetul oferit de ubuntu, apoi un pachet compilat, și era diferență de căi de la unul la altul, etc. Oricum, acum că știu cum, e posibil să configurez un sistem nou în 15 minute, ceea ce nu aș putea face cu bacula, pe care o cunosc mai bine. Nu are interfață grafică, de fapt are, dar în versiunea cu plată. Scheduler-ul se pune în cron, și demonul lucrează prin xinetd.

Ambele îmi plac, dar voi rămâne cu amanda pentru următorul an sau doi. Azi când i-am zis soției că îmi place amanda, ea a fost puțin geloasă.

Lasă un răspuns

