Despre parada europenilor. A doua parte.

După cum se știe, azi și mâine vor fi celebrate zlele Europei. Azi va fi un concert în Chișinău, mâine se preconizează o paradă a europenilor.

Marele maestru și-a spus punctul de vedere în privința celei de-a doua manifestări.

Dar nu mai îniante de a derâde obiceiurile din Paștele Blajinilor. Mă opresc puțin la acest subiect.

Paștele Blajinilor e una din cele mai misterioase sărbători la moldoveni. E o sărbătoare precreștină, dar a fost adoptată de creștinism pentru a fi adoptat mai ușor de către băștinași. Originile acestei tradiții vin încă din timpul dacilor, în ceea ce se cheamă „cultul morților”. Faptul că cea mai importantă sărbătoare la creștinii ortodocși (paștele) este sărbătorită încă odată, dar împreună cu morții, indică respectul pe care îl avem noi, moldovenii, față de cei adormiți. Marele Maestru, dar și unii preoți, critică această sărbătoare pentru faptul că oamenii ar face „schimb de pomeni”. E o dovadă ori de ignoranță, ori de ură față de acest obicei sacru. De câte ori am fost la cimitir, de atâtea ori am primit pomeni de la oameni pe care nici nu-i știam, și asta o pot confirma toți acei care au mers la cimitir.

Pe lângă faptul că această sărbătoare îi aduce pe strămoși alături de strănepoți, blajinii mai are abilitatea de a-i aduce pe moldoveni împreună, de oriunde nu ar fi ei. Anume mulțumită blajinilor mulți vin din Canada, SUA, Italia ca să fie împreună cu ai lor. Desigur, gașca maestrului va critica hainele pompoase ale acestor fii, dar ei sunt ai noștri, și așa îi iubim. La cimitiri îți vei întâlni colegii de clasă, prietenii din copilărie, cunoscuții. Desigur că nu-i la fel de modern ca facebook-ul, dar e al nostru, și-l iubim.

Dar cel mai mult îi irită pe maeștri și discipolii lor faptul că această sărbătoare e comună atât românilor cât și slavilor (ruși, ucraineni, bulgari), ceea ce ar indica, pe lângă celelalte dovezi (crăciunul, bădița Troian), că nu suntem chiar atât de diferiți, și că ne tragem din aceeași cultură dacă/tracă. Iată ce îi frige, și nu le dă pace. De aceea atacă. Și mai zice că noi suntem cei netoleranți.

Mai departe Marele Maestru face o trecere la subiectul paradei europenilor, ce urmează să aibă loc mâine. Zice el că sunt atâtea alte păcate (adulterul de exemplu), și că nu ține minte ca preoții să fi organizat manifestații împotriva adulterului. Maestrul greșește când spune că preoții fac manifestații împotriva homosexualilor. Nu! Ei organizează manifestații împotriva paradei homosexualilor. Trișează maestrul. Ține cineva minte să se fi organizat o paradă a adulterului în centrul capitalei? Pentru că sunt sigur că cetățenii s-ar fi revoltat și atunci.

Ce înseamnă o paradă?

PARÁDĂ ~ef. 1) Defilare a trupelor militare sau a colectivelor sportive cu ocazia unei sărbători oficiale sau a unei festivități. ◊ De ~ de formă; de ochii lumii. 2) Etalare a unui lucru cu scopul de a-l pune în valoare. ◊ A face ~ de (sau cu) ceva a face ceva pentru a produce efect; a pune în valoare cu ostentație. 3) Ieșire pe arenă a ansamblului actorilor unui spectacol de circ. 4) (la box, scrimă) Ansamblu de mișcări executate succesiv de unul din sportivi pentru a para o lovitură a adversarului, dându-i o ripostă. /<fr. parade, germ. Parade,

http://dexonline.ro/definitie/parada

Din definiție înțelegem că parada homosexualilor este etalarea acestei boli cu scopul de a o pune în valoare. Noi avem valorile noastre, șlefuite de vreme. Se încearcă introducerea unei valori homosexuale, și e firesc că oamenii simt repulsie față de acest gest. De obicei paradele se organizează pentru a promova ceva etic și bun. De exemplu, paradele militare promovează că-i bine să fii militar și apărător. Paradele muncitorilor arată că-i bine să muncești. Paradele voluntarilor arată că-i bine să fii voluntar. Ce vrea să ne arate parada homosexualilor? Cu același succes mâine poimâine se vor organiza paradele pedofililor, zoofililor, etc.

Argumentele lor sunt că homosexualitatea a existat de când omenirea. Dar și pedofilia a existat de când e lumea. Este acesta un argument pentru a legaliza pedofilia? Zic ei că un anumit procent din populație e homosexual. Dar în același fel un procent de populație (majoritatea) e bolnavă de herpes. Hai și-om organiza parada herpesului!

Ne acuză homosexualii că prin faptul că suntem intoleranți față de viața lor privată. Hei, când ieșiți în centrul capitalei – deja nu mai este viața voastră privată. Voi vă băgați în viața noastră publică și privată.

Ne mai acuză ei (împreună cu Marele Maestru) că am fi intoleranți. Noi suntem intoleranți? Faptul că trăiți și aveți site-ul vostru e cea mai mare dovadă a toleranței noastre. Ne învață că „valorile seculare ale Moldovei constau în toleranță.” Ca și cum, moldovenii seculari erau mai toleranți față de acești bolnavi. Domnilor. Vreți să vedeți cum erați tratați în vechime?

Nu mai întindeți răzâna toleranței moldovenilor, pentru că s-ar putea să se rupă odată și odată. Eu spun asta așa, spre binele vostru. Mulțumiți-vă cu ce aveți, că s-ar putea să pierdeți într-o bună zi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: