Lege genocidală în Moldova, dar toţi tac

UPDATE – se pare ca am inteles gresit mesajul. Din cate se pare, aceste activitati vor putea fi practicate fara a fi necesar de a obtine licenta. Imi cer scuze de la cititori pentru dezinformare neintentionata.

Ieri am dat peste o ştire şocantă -În Moldova vor fi declarate ilegale o serie de activităţi, sau mai bine spus – nu se vor acorda licenţe, sau se vor retrage licenţele. Desigur asta-i în spiritul democraţiei, nici nu zic.

Care-s argumentele lor?

„Cezar Iliaş, şef-adjunct al ME, a precizat că prin această decizie se urmăreşte excluderea dublărilor în activitatea autorităţilor publice antrenate în procesul de autorizare/licenţiere, precum şi reducerea costului afacerilor în Moldova care este mai mare decât în alte ţări.”

Aţi înţeles ceva? Eu am înţeles – se toarnă apuşoară, ca oamenii să nu înţeleagă nimic.

Vreţi să vedeţi ce activităţi vor fi scoase în afara legii?

1. de audit
2. de efectuare a expertizei mărfurilor
3. de proiectare a plantaţiilor pomicole, bacifere şi viticole
4. de producere şi de comercializare a seminţelor, materialului de înmulţire şi săditor
5. de producere, păstrare şi comercializare a materialului biologic de prăsilă destinat reproducerii
6. de transport auto internaţional de mărfuri
7. lucrările de foraj
8. activităţile nucleare şi radiologice
9. producerea, importul, exportul şi reexportul substanţelor care distrug stratul de ozon şi a echipamentelor ce conţin substanţe
10. importul şi producerea articolelor de parfumerie şi cosmetică
11. a activităţile în domeniul geneticii şi microbiologiei.

Eu am subliniat cu roşu. Deci, într-o ţară agrară va fi ilegal să producem seminţe, material de înmulţire şi săditor. Nu vi se pare absurd? Mie nu mi se pare.

Eu încă de anul trecut am citit despre genocidul din India, unde sute de mii de ţărani s-au sinucis din cauză că nu pot achita datoriile la bancă. În India a fost simplu – guvernul a adoptat o lege prin care e interzisă plantarea de bumbac nemodificat genetic. Singura companie care poate vinde seminţe de bumbac este Monsanto, SUA. Seminţele noi sunt de 1000 ori mai scumpe decât cele tradiţionale, şi sunt foarte sensibile la arşiţă, aşa că toţi ţăranii au rămas fără roadă, dar îşi gajaseră totul ca să poată procura seminţele modificate genetic . Cum a trecut această lege în parlamentul Indiei? Au fost condiţii impuse de FMI şi Banca Mondială pentru un împrumut, desigur, pentru dezvoltare.

La noi, din câte văd, s-a planificat acelaşi genocid, pentru că conomitent sunt interzise şi producerea de seminţe, şi cea de pomi şi material pomicol, şi activităţile din domeniul geneticii.

Eu nu cred că această decizie va intra in vigoare imediat. Probabil vor aştepta până va veni altcineva la putere, şi atunci vor intra normele în vigoare. Iar ei vor zice: Asta nu noi am hotărât, este lege din 2010! Asta-i vina fostei guvernări, noi acum doar ne supunem angajamentelor luate.

Ca să nu apară întrebări, link la ştirea originală. Învăţământul privat nu va mai fi licenţiat în RM.

Se apropie alegerile anticipate. Eu nu voi mai ieşi la vot. Îmi dau seama că dacă votezi pe cineva, devii responsabil de toate porcăriile pe care respectivul le face. Nu văd niciun partid politic pentru care eu să-mi pot asuma răspunderea în faţa oamenilor pentru votul meu. Prietena mea, când asculta o emisiune cu rafinaţii şi democraticii noştri politicieni a spus că va vota comuniştii data viitoare. O voi convinge să nu iasă nici ea la vot. La urma urmei,

PS. Dacă vă pasă, preluaţi acest articol şi pe blogurile voastre.

One Comment

  1. Posted 3 Februarie, 2010 at 10:08 am | Permalink | Răspunde

    Ei isi respecta angajamentele fata de cei ce iau sustinut financiar pentru a ajunge la putere. Asta e o dictatura impusa de oamemii ce vor să-si facă sfere de influenta puternice la noi in tara. Precum suntem o tara de consum, lor asta li foarte la mîină. Însa nu lii la mîină ca exista si o oarecare concurentă adica cum concurentă, nui asa mare concurenţa insa pentru a face un monopol ce prestează servicii mult mai scumpe ei ii inlatura pe cei din aceste domenii. Si eu sunt sigur ca cea ce ne vor oferi nouă va fi suta la suta de 10 de ori mai scum. Şi vor motiva simplu, cum au motivato si cu scumpirea apei, si cu scumpirea transportului bublic, vor spune ca asa e in toata europa. Cum se spune am facuto noi cu mîină noastră. Dar oare asta nu pute a politica venita din vest ? cine oare stă in spate ?

One Trackback

  1. […] preluat […]

Lasă un răspuns

