Cum să ne dezvățăm de sare

În articolul meu despre gripa porcină, un cititor a scris despre pericolul sării iodate.

Eu știam de mai demult despre sarea iodată, iar pe lângă ea, mai avem parte și de apă minerală iodată, iodului i se face o reclamă de parcă ar fi ceva indispensabil.

Recunosc, mie îmi place sarea, și produsele sărate, chiar dacă, ca orice otravă (medicamente, aditivi alimentari), gradul de toxicitate se măsoară în ld50. Pentru cei care nu știu ce-i asta, ld50 e cantitatea de produs care provoacă moartea a 50% din animalele de laborator, per kilogram de greutate corporală.

Astfel, sarea de bucătărie are un ld50 de 3000 mg/kg, dacă-i luată pe cale orală. Pentru un om de 70 kg, 30 grame de sare e mortale, sau pot fi mortale. Această rată e chiar e mai mare decât la alcool, la care ld50 e de 10.6 g/kg.

Nemaivorbint că sarea măruntă, e măruntă datorită faptului că conține cianură, altfel s-ar închega. Cine a născocit să introducă cianura în alimentație? Tot acei cărora le pasă sănătatea noastră, astfel încât vor să vaccineze femeile însărcinate pentru gripă porcină.

Acum, răspuns la întrebarea: cu ce putem înlocui sarea de bucătărie? Cu acid citric – adica suc de lămâie. Dacă țineți minte, din el se prepară sarea de lămâie, dar eu iubesc să storc o jumate de lămâie în mâncare – senzațiile gustative se aseamănă.

Așa m-am lepădat eu de sare, puteți încerca și voi.

Lasă un răspuns

