Cum sa-l faci pe Apache sa ignore o mapa

Pentru acei care isi administreaza site-ul cu sistemele de control al codului (CVS, Mercurial, etc., dar mai special – CVS), este o problema atunci cand cineva poate intra in mapa CVS din orice director al site-ului (CVS-ul isi baga asa o mapa in toate directoriile).

Solutii sunt multe. Una ar fi de pus in toate mapele CVS un .htaccess, dar ia o gramada de timp.

Solutia pe care am gasit-o pe internet e urmatoarea:

Editam fisierul cu virtual server-ul pentru site-ul nostru, din configuratiile apache-ului. Daca nu folosim virtual servere, atunci modificam /etc/apache2/sites-enabled/000-default . Undeva pe la mijloc in configuratii facem paste la urmatoarele:

<DirectoryMatch /*CVS/>
Order Allow,Deny
Deny from all
</DirectoryMatch>

Reincarcam configuratiile la Apache:

/etc/init.d/apache2 reload

Iata asa!

Solutia am gasit-o aici http://www.devshed.com/c/a/Apache/Server-Limits-for-Apache-Security/1/ , doar ca eu am adaugat steluta * in fata mapei /CVS/ , pentru ca asa cum era initial, se ascundea doar CVS-ul din directory root.

4 Comments

  1. Posted 30 Ianuarie, 2009 at 5:10 pm | Permalink | Răspunde

    l-am pus si pe asta la mine pe site 😉 f bine …

    poate iti faci si tu timp pentru un tutorial mai complex si mai frumos 🙂 care sa sune cam asa:

    Cum se seteaza un server pentru un site : … cu toate detaliile, linux , tot 😉

    as fi super bucuros

  2. Posted 30 Ianuarie, 2009 at 5:16 pm | Permalink | Răspunde

    sper sa nu te superi ca il copiez 😦 … pe site la mine pun si eu ce mi se pare interesant:) …. chiar apreciez ceea ce faci, felicitari

    • Badan Sergiu
      Posted 30 Ianuarie, 2009 at 5:44 pm | Permalink | Răspunde

      Salut. Totul e bine! Multumesc pentru ideie, voi scrie asa un tutorial 😉

  3. Badan Sergiu
    Posted 31 Ianuarie, 2009 at 8:58 am | Permalink | Răspunde

    UPDATE: Am schimbat in loc de */CVS/ in /*CVS/ .

Lasă un răspuns

