Despre Badan

E tare interesant faptul că atunci când faci o căutare în google la cuvântul „Badan”, rezultatul este o listă de 13 milioane rezultate. E adevărat că majoritatea, sau marea majoritate, sau majoritatea copleşitoare din site-urile ce conţin cuvântul „badan” nu se referă la mine, dar acesta nu-i motiv să mă întristez, eu încă am timp la dispoziţie sa ma afirm, dacă chiar îmi trebuie asta.

Bun ! În primul rând vreau să-l salut pe Le blog à Badan, care este într-un fel sau altul, un blog paralel cu al meu, dar cu acelaşi nume. Mai departe merge Fundación BADAN care se ocupă cu produsele farmaceutice, din câte am înţeles eu. Următorul este Dj Badan, tot acolo am aflat că există şi Badan records. Interesată este existenţa la Badan Motos Centre Yamaha, care, din cîte am înţeles, este un club de motociclişti. Tot aici este şi Badan Racing Team – o echipă de motociclişti, cu succese destul de bune în campionatele elveţiene.

Altă surpriză a fost BADAN – Banco de Drogas Antineoplásicas. Din cîte înţeleg eu, este vorba despre o bancă de droguri. În Polonia, firma Badan se ocupă cu construcţia de piscine şi saune, şi alte chestii de lux.

În Slovenia este un orăşel care se cheamă Baďan. Posibil că în numele vreounui străbunic de-al meu.

În India, prinţul Raja Badan Singh (बदन सिंह) a fondat statul Bharatpur. Iată o poză cu el:

În Indonezia, cuvântul Badan înseamnă Agenţie. De aceea este foarte răspîndit, chiar şi Agenţia Naţională de Inteligenţă (analogul CIA),se cheamă Badan Intelijen Nasional.

Un lucru neînţeles pentru mine este Imperiul Badan (Badan Empire), pentru a înţelege trebuie să fii japonez.

Cred că aici sunt reprezentaţi soldaţii Imperiului Badan.
 

Iubitorii de film indian vor afla cu plăcere că există un film Do Badan (1966), regizat de către Raj Khosla.

Afişul pentru filmul Do Badan.

În regiunea Baikal, din Rusia, Badan este denumirea unei plante, folosite pentru ceai. Se spune că e foarte bună pentru sănătate.

De pe site-ul rusesc www.badan.ru puteţi downloada software piratat. Dar nu vă recomant, pentru că e virusat (am încercat cu trei programe, toate erau virusate).

Chai Badan este o provincie în nordul Thailandei.

Dhat-Badan este zeiţa principală la popoarele pre-islamice din Yemen şi Etiopia. Ea era zeiţa Forţelor Naturii, a Oazelor şi a Sălbăticiei… Aici sunt nişte înregistrări de pe youtube, despre un dans care se cheama Dhat Badan.

Ar fi multe de spus la acest subiect, dar nu dispun de timp şi spaţiu pentru a efectua asemenea studii antropologice, filologice, şi silologice. Şi pe urmă, oare e necesar?

11 Comments

  1. Badan Mihai Claudiu
    Posted 31 August, 2007 at 11:35 am | Permalink | Răspunde

    :))…….nu credeam k mai e cineva cu numele de badan in romania …….cel putin in slatina nu mai e nimeni…..curios e k toti zic de mn k sunt obsedat de numele asta si k „badan” e un brand.sper k in curand o sami pun si eu pe picioare blogul .Revin alta data si vb despre „badan”

  2. Mr.Philip
    Posted 31 August, 2007 at 11:39 am | Permalink | Răspunde

    tare :)) lool :)) nah k o facusi si p-asta _|_:))

  3. badan leona
    Posted 4 Decembrie, 2007 at 1:57 pm | Permalink | Răspunde

    numele badan este totusi relativ frecvent pentru anumite zone geografice, cum ar fi cea din care vin eu, despre semnificatia numelui insa din pacate nu am aflat nimic, poate o investigatie etimologica? va salut Badanilor!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Badan Sergiu
    Posted 4 Decembrie, 2007 at 2:19 pm | Permalink | Răspunde

    „…pentru anumite zone geografice, cum ar fi cea din care vin eu…”
    Din ce regiune vii tu? In satul Clisova, raionul Orhei, aproape jumate de sat poarta numele Badan. Poate acolo trebuie cautata originea…

  5. Badan Mihaela
    Posted 8 Aprilie, 2008 at 2:22 pm | Permalink | Răspunde

    Hello dragii mei, Eu una sunt din Bucuresti si pe aici suntem cam singurii. Ne tragem din Caracal, si din cate stiu eu badan era un butoi in care se facea vinul. In rest ar fi interesant de aflat de unde sunteti voi …poate ne aflam rudele:)

    Pups,

    Proud to be Badan

  6. badan leona
    Posted 6 Iulie, 2008 at 4:58 pm | Permalink | Răspunde

    ca sa-i raspund lui sergiu, sunt din Ignatei Rezina si in satul respectiv sunt suficient de multe persoane care se identifica cu acest nume si respectiv cei ce se trag din ei, de regula valabil pentru cei de gen masculin. despre o origine clara nu poate fi vorba pentru ca s-ar putea sa ne certam pentru originalitate, important e ca putem sa auzim din zone razlete de numele nostru care nu este totusi foarte frecvent, in plus e si sonor.

  7. Badan Sergiu
    Posted 10 Iulie, 2008 at 3:07 pm | Permalink | Răspunde

    Si eu am rude(viitoare rude) din Ignatei. Am si fost acolo o data, chiar mi-a placut 😀 . Candva la voi a fost un presedinte de colhoz, tot cu numele Badan, am dreptate? Tot la voi a fost un Erou al Uniunii Sovietice, Pavel Pistrui. Ce legatura are el cu Badan? Daca totul va fi bine, nepoata sa va fi si ea Badan 😉 .

  8. vadim
    Posted 3 Noiembrie, 2008 at 12:15 pm | Permalink | Răspunde

    Barci mandri si infumurati, ca toti ignatinenii!

  9. leona badan
    Posted 20 Martie, 2009 at 1:42 am | Permalink | Răspunde

    sergiu, presedinte de colhoz Badan… nu stiu, se poate, daca Vasile Badan, atunci DA. Pe Pavel Pistruise pare ca nu-l cunosc… Trec destul de rar pe acolo.
    Vadim, care o fi problema ignatinenilor?

  10. Badan Sergiu
    Posted 20 Martie, 2009 at 5:28 am | Permalink | Răspunde

    leona: Eu nu-s din Ignatei,am fost doar odata acolo. Din vorbele oamenilor am inteles ca a fost un presedinte de colhoz Badan. Pavel Pistrui a decedat la 55 ani. Toata viata a lucrat cu tutunul (pentru reusite deosebite a fost decorat Erou al Uniunii Sovietice).
    Despre Vadim, nu te deda provocatiilor lui. El e un om plin de prejudecati (graieste despre toti ignatinenii).

  11. badan andrei
    Posted 6 Decembrie, 2010 at 3:47 pm | Permalink | Răspunde

    ce origine sa avem?va salut!!!

Lasă un răspuns

