Despre simbolism

ista asa un domeniu, se cheama simbolism. Nu vorbesc despre curentul literar stupid, care n-are nici un sens, dar e tare indragit de oamenii cu inclinatii snobe, care vor sa arate ca-s atat de destepti, incat pot vedea un sens adanc acolo unde nimeni nu vede nimic. Pentru mine, acesti oameni se aseamana perfect cu tipul de oameni descrisi de Hans Cristian Anderson in povestea Imparatul Gol, care chipurile se minunau de frumusetea straielor imparatului, atunci cand imparatul defila in pielea goala prin multime.

Dar sa trecem la tema noastra. Exista in lume simboluri, carora oamenii le atribuie puteri supranaturale. Une simboluri sunt mai insemnate, altele mai putin insemnate, pentru noi, adica la unele simboluri le intelegem sensul, partial (de exemplu, simbolul crucii), despre unele credem ca le intelegem sensul, iar despre altele nici nu stim ca reprezinta simboluri. Adevarul este ca si unele, si altele, si celelalte au un sens adanc, si reprezinta ceva sacru pentru anumite grupuri de oameni. Acesti oameni impodobesc cu aceste simboluri cladirile, monumentele, strazile si portile, iar noi trecem pe alaturi si nu intelegem nimic. Important este sa inteleaga cine trebuie. Eu voi vorbi in acest articol despre unele simboluri, pe care noi toti le-am vazut, dar putini inteleg ceva in ele.

Sa incepem:

1. Ochiul din triunghi (uneori, din varful piramidei). Il avem aici , il public mai jos:

Ochiul atotvazator.

Ochiul atotvazator.

Nu se poate sa nu fi vazut voi vreodata acest simbol, doar, e prezent pe dolarul de 1.  La National Geographic, intr-o emisiune despre bani, si despre dolarul american in special, cand au vorbit specialistii despre acest ochi au zis: acesta este un simbol masonic! Ca si cum, Ura!

Voi probabil ziceti: Acesta-i ochiul lui Dumnezeu! Asa spun si unii preoti. Este in Ucraina o biserica veche, de sute de ani. Se cheama Trapeznaja Cerkov’ Lavry (foto), face parte din complexul bisericesc Lavra Pechersk (in fiecare saptamana sunt excursii in acea directie, din Chisinau, in Romania organizeaza excurisii Asociatia Studentilor Crestini Ortodocsi din Romania – ASCOR). Pe un perete in aceasta biserica este un triunghi, in care scrie ceva in limba evreiasca, si anume, Iahve (Iahve, sau Iehova, e acelasi lucru, acesta este numele lui Dumnezeu in Evreiasca).  Iata imaginea:

Iahve, in triunghiul de la Lavra Pechersk

Iahve, in triunghiul de la Lavra Pechersk

Seamana leit cu imaginea dintr-o biserica catolica:

Iahve2

Iahve2

Pe peretele de vis-a-vis este o imagine similara, doar ca scrie in greaca, OTHEOS (ΟΘΕΟΣ). Prezint imaginea:

ΟΘΕΟΣ

ΟΘΕΟΣ

Din unele surse, am inteles ca OTHEOS in greaca inseamna sarpe. Am cautat pe internet si nu am gasit nici o traducere la acest cuvant, cu toate ca este foarte raspandit (chiar in Romania), iata aici am gasit o explicatie – unul din cei mai sfinti ingeri, invocat pentru descoperirea de comori. Eu sunt oleaca sceptic, asa ca sa lasam laoparte speculatiile.

Intelegem ca acest simbol nu a aparut ieri-alaltaieri, ci exista de sute de ani. Am facut o mica, foarte mica colectie de medalii si ordine militare rusesti, ca sa intelegeti cine organiza, sau pentru cine ducea lupte poporul rus dea lungul veacurilor. Iata cateva din ele:

Medalie in cinstea incoronarii Ecaterinei II:

Medalie, Ecaterina II

Medalie, Ecaterina II

Obsrevam un ochi intr-un triunghi, deasupra coroanei. Mergem mai departe:

Petru II

Petru II

Avem medalia in cinstea incoronarii lui Petru II. Obsrevati ca toate incoronarile conducatorilor rusi au loc sub semnul ochiului din triunghi? Iata chiar si o pictura:

Incoronarea lui Alexandru II

Incoronarea lui Alexandru II

Ochiul atotvazator este sus, in partea stanga.

Continui cu ceva care ne priveste. Monument in cinstea razboiului din 1812 (Razboiul Ruso-Turc, in urma caruia Basarabia a devenit parte a Imperiului Rus):

Razboiul Ruso-Turc 1812

Razboiul Ruso-Turc 1812

Daca sunteti mai atenti, ochiul din triunghi este cu solzi, iarasi revenim la tema sarpelui, dar nu se vede atat de bine ca pe medalie, iata pentru sceptici pun si poza medaliei in cinstea acestui razboi:

Medalia 1812

Medalia 1812

Va intereseaza ce scrie pe verso? NE NAM, NE NAM, A IMENI TVOEMU (nu pentru noi, nu pentru noi, ci pentru numele tau). Iar ochiul este evident neomenesc, tare seamana cu un ochi de sarpe. Hai sa pun si cativa ochi de soparla, sa va convingeti:

Ochi de soparla

Ochi de soparla

Alt ochi

Alt ochi

Continuam cu medaliile. Pentru luarea Parisului, 1814. Acelasi ochi de soparla (cred ca deja am clarificat ca nu-i omenesc):

Luarea Parisului

Luarea Parisului

Probabil nici nu stiti ca Rusia a cucerit Parisul, nu stiu de ce la istorie nu am invatat asemenea lucruri.

Mai departe avem imagini de calitate superioara. Voi incepe cu ce-i mai interesant – Medalie pentru astampararea Transilvaniei si Ungariei:

Astampararea Transilvaniei si Ungariei

Astampararea Transilvaniei si Ungariei

Pe fata, scrie in cerc: BG’. RAZUMIITE IAZICI I POKORJAJTEZJA S NAMI. Adica, Dumnezeule, intelepteste-i pe pagani sa se inchine cu noi. Din pacate, aceasta medalie e oleaca slefuita, si nu se vad solzii soparlei din triunghi. Dar este straniu ca se subantelege cum ca acel ochi ar fi al lui Dumnezeu. Cine inca este sceptic despre originea reptilica o ochilui din triunghi, sa se uite la urmatoarea medalie, in cinstea apararii Sevastopolului. Spuneti-mi, nu cumva seamana prea tare cu ochii de soparla de mai sus? Iar prezenta solzilor nu este prea evidenta?

Pentru apararea Sevastopolului

Pentru apararea Sevastopolului

Mai departe, razboiul din crimeea, ochiul inspaimantator de reptila, cu solzi:

Crimeea

Crimeea

Aceeasi medalie, alta fotografie. Se vede clar ca ochiul este leit cu a sopirlelor de mai sus:

Crimeea

Crimeea

In numele mortilor in razboiul ruso-japonez. A fost slefuita si aceasta medalie, dar se vad urmele solzilor:

Japonia

Japonia

Alta medalie pentru razboiul ruso-japonez. Sa-l parafrazez pe Ostap Bender – Cine crede ca ochiu-i omenesc, sa arunce primul cu piatra. Chiar si irisul este vadit de reptila:

Razboi ruso-japonez

Razboi ruso-japonez

Eu nu cred ca artistii si gravorii care au proiectat aceste medalii au fost chiar prosti, ba cred ca ei stiau prea bine ce faceau. Iata inca doua ochiuri, deja monumente:

Vatican. Atat de induiosator arata acest ochi:

Ochi, Vatican

Ochi, Vatican

Fontan din Lvov. Ce creatie – deodata trei simboluri: ochiul, obeliscul (stalpul din mijloc) si… spinii de aur (simbol al apocalipsei). Genial:

Ochi, Lvov

Ochi, Lvov

Prea mult vorbesc eu de acesti ochi. Mai sunt si alte simboluri interesante. Unul din ele este hulubul cazator, adica, care cade cu capul in jos. Iata, de exemplu, un monument din Chisinau seamana, la o privire mai atenta cu o pasare cazatoare:

http://www.monument.md/monumente_istorie/insemne_comemorative/102/

imaginea:

Monument chisinau

Monument chisinau

Dar e prea stilizat monumentul, nu se intelege bine. Cel putin nu atat de bine ca pe stema ucraineana:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Lesser_Coat_of_Arms_of_Ukraine.svg

Stema ucrainei, hulubul in cadere

Stema ucrainei, hulubul in cadere

Chiar daca este foarte stilizata aceasta stema, fara indoiala e vorba despre un hulub in cadere. Dupa cum am mai spus, este vorba despre Hulubul Destructiei.

Ah, iata, cautand monumente din Moldova, am gasit o placa in cinstea Mitropolitului Banulescu Bodoni:

http://www.monument.md/monumente_istorie/placi_memoriale/100/

Mitropolit Gavriil Banulescu Bodoni

Mitropolit Gavriil Banulescu Bodoni

Cine are ochi ager, a observat un ochi deasupra, intr-un triunghi…

Vorbeam de obeliscuri, iata unul moldovenesc:

http://www.monument.md/monumente_istorie/insemne_comemorative/50/#

Monumentul lui Poteomkin din Taurida

Monumentul lui Poteomkin din Taurida

Sa-mi spuna cineva, ce ne leaga pe noi moldovenii, de egipteni, incat inaltam ca si ei obeliscuri? Sau ce insemnatate au aceste obeliscuri pentru noi? Au fost construite intamplator? Nu cred. Este chiar o categorie pe acest site: insemne comemorative, obeliscuri, stele.

Ma opresc aici, dar tema ramane deschisa. Cine are poze relevante, postati-le pe internet si trimiteti-mi link-uri.

About these ads

13 Comments

  1. Sânziana
    Posted 1 martie, 2009 at 11:55 am | Permalink | Răspunde

    E interesant tot ceea ce spuneţi, dă de gândit, într-adevăr, deşi nu poate fi luat ca atare. Doar o mică remarcă îmi permit să fac: a vorbi despre lucruri aşa serioase într-o limbă ciuntită – română fără diacritice – denotă o gravă lipsă de profesionalism şi de respect faţă de această limbă. Cred că limba română merită să fie respectată. Vă rog să vă gândiţi la cuvintele mele şi să corectaţi.

  2. Badan Sergiu
    Posted 1 martie, 2009 at 3:47 pm | Permalink | Răspunde

    Primul comentariu la acest articol, apreciez asta.
    Despre lipsa de respect pentru limba romana in general si despre diacritice in particular… oricine ar putea sa-ti reproseze ca folosesti sedila in loc de virgula sub ş si ţ (mai mult despre asta aici http://ro.wikipedia.org/wiki/Discu%C5%A3ie_Wikipedia:Diacritice ), ceea ce nu-i corect gramatical.

    Lipsa de respect pentru limba romana este utilizarea anglicismelor (job, hobby), a tiganismelor (mijto, naspa) si a rusismelor, eu ma stradui sa evit asemenea greseli. Astfel, unde majoritatea spun “screenshot” eu zic “captura de ecran”, in loc de “a downloada” eu zic “a descarca”. Desigur, nu peste tot imi reuseste.
    Multumesc pentru indrumare, oricum.
    Daca vrei, poti sa preiei articolul, si sa-l publici in alta parte, deja corectat.

  3. crip71
    Posted 10 noiembrie, 2009 at 6:46 pm | Permalink | Răspunde

    s-ar putea sa ai mare dreptate .Chestia asta cu ochiul de reptila ne arata ca simbolul este satanist si nicidecum crestin . Pe mine unul mai convins . Si totusi am o intrebare : ce facem cu ochiul fara solzi ,din Biserici , il acceptam ca simbol crestin ? Eu , dupa cate am citit pe net , nu il mai accept . Cred ca este o facatura a masonilor de cand au intrat in Biserica Ortodoxa ( prin ierarhi ) si l-au impus credinciosilor.

    • Badan Sergiu
      Posted 11 noiembrie, 2009 at 7:47 pm | Permalink | Răspunde

      Nimeni nici nu l-a numit simbol crestin. Faptul ca sta prin biserici nu inseamna ca-i simbol crestin. Intreaba pe orice preot despre diferite simboluri crestine – crucea, treimea, etc. si cand vei ajunge la ochi, nu va sti ce sa-ti spuna.

      • nicu almas
        Posted 9 martie, 2010 at 10:52 am | Permalink

        acest simbol masonic apare foarte opulent pe manastirea neamtului,si pe spitalul orasenesc din targu neamt,construit tot sub patronajul bisericii.
        e inca o data evidenta relatia de concubinaj a bisericii si factura ei apostata.

  4. eu
    Posted 9 martie, 2010 at 12:06 am | Permalink | Răspunde

    Ochiul despre care vorbesti in teoria ta(pot sa ii spun teorie?) se numeste al treilea ochi si reprezinta constiinta omului, legatura sa cu divinitatea, etc.
    Din punct de vedere fizic/anatomic al treilea ochi este atribuit glandei pineale(da un google), iar sarpele se numeste Kundalini(http://ro.wikipedia.org/wiki/Kundalini)!
    Insa cu toate pozele in fata ai omis ceva – ochiul este incadrat intr-un triunghi iar triunghiul este incadrat intr-un cerc(http://www.elixir.ro/domenii.php?mnu=179).

    Dupa ce verifici ce ti-am lasat iti dau si ceva de gandit, ca tot am vazut ca s-a adus discutia despre francmasonerie(http://ro.wikipedia.org/wiki/Francmasonerie), illuminati(http://en.wikipedia.org/wiki/Illuminati), etc, iti dau urmatoarea problema:

    Presupunem ca aceste organizatii de care am vorbit mai sus exista si sunt constiente de acest ochi(al treilea ochi – ca legatura cu divinitatea, constiinta, universul, etc, etc) insa… nu le prezinta public, nu le impartasesc cu toti oamenii intr-un mod transparent!
    In schimb iti ofera pasta de dinti, guma de mestecat, bauturi carbogazoase, s.a.m.d (produse care duc la calcificarea glandei pineale, adica “inchiderea celui de-al treilea ochi) prin intermediul sistemului/societatii ca sa nu mai spunem de o gama larga de asa-zisa “mass-media” ce doreste a manipula si indobitoci populatia cu lucruri efemere, lipsite de importanta (ex: femeia de la tara care a ajuns la episodul 5088 din Elodia de Dan Diaconescu – cu ce o ajuta?)!
    Un raspuns la problema il gasesti in prima poza (cea cu dolarul) unde scrie asa: “annuit coeptis novus ordo seclorum”!

    Insa adevarul iti este ascuns la vedere, tot ce e de facut e sa il cauti in loc sa o cauti pe Elodia ca multi altii!

    Sper ca ce am scris eu aici face logica intr-un fel sau altul! Nu vreau sa par critic, iar daca te-am criticat am dorit sa o fac intr-un mod constructiv!

    P.S: nu conteaza in ce limba vorbesti/scri sau cat de corecta este gramatica folosita important este sa te faci inteles! :)

    • Badan Sergiu
      Posted 9 martie, 2010 at 10:09 am | Permalink | Răspunde

      E comprehensiv comentariul. Eu prefer sa ma tin de lucrurile concrete care pot fi observate. Imi plac faptele.
      Poate ca gresesc cu aceasta abordare. Adica, e fapt ca ochiul acesta e al treilea ochi? Poate da. Poate fi si singurul, dar poate fi unul din doi. Nu-i mai dreapta o teorie decat alta. Chestia cu glanda pineala, la fel, suna frumos dar nu vad legatura logica.
      Dar daca trecem la fapte: e fapt ca acest ochi sta de la dolarul american, la hrivna ucraineana, in cartile bisericesti, pe crucifixuri, pe cladiri, etc? E fapt. E fapt ca acest ochi are solzi? Am demonstrat ca-i fapt. Prin urmare, e fapt ca e ochi de reptila? E fapt ca acest ochi nu-i un simbol crestin recunoscut? Atunci ce fel de simbol e?
      Sarpele acela, la greci probabil se chema Kundalini, la indienii americani se chema kan, si asa mai departe. E fapt ca medicina, fiind ateica, nu are niciun argument pentru a adopta un simbol sacru de-al papuasilor? E fapt. Explicatii exista multe, in copilarie mi se spunea ca din veninul de sarpe se fac medicamente. Apoi mi s-a spus ca e sarpele pe care l-a tintit moise ca sa salveze pe evrei de o pedeapsa, apoi, Kundalini, si multe alte povesti. Faptul e unul – e un sarpe. Eu nu mananc guma de mestecat, nu beau bauturi carbogazoase si uit sa-mi spal dintii, prefer sa mananc un mar in loc. Si totusi nu vad niciun zeu papuas, ci vad doar un sarpe. Si nu am niciun al treilea ochi, dar e adevarat ca lucrurile sunt intelese mai usor cand organizmul nu-i intoxicat.
      Explicatiile de genul pe care le-ai scris, sunt scrise de ei, pentru export. In realitate, ei nu ascund nimic. ba chiar is exhibitionisti, simt azart si adrenalina din faptul ca se deconspireaza la maxim, la limita practic. Si stii ceva? Ei nu risca cu nimic. Pentru ca masele nu inteleg o iota. Sta articolul acesta de mai bine de doi ani. cate vizite crezi ca are? 1-2 pe zi. Dar articole cu fleacuri, cum sa citesti arhiva de messenger a altcuiva, au cate 300 vizite pe zi. Intelegi de ce n-au ei nevoie sa ascunda nimic? Pentru ca oamenii nu pot sa vada. Nici cu al treilea, nici cu al cincilea ochi.

    • tony
      Posted 8 octombrie, 2010 at 3:49 pm | Permalink | Răspunde

      Salut …. tony ma numesc iti impartasesc convingerile, despre acest comentariu.. cu toate ca nu cunosc acest subiect atat de bine pe cat mi-as fi dorit, Cea ce ai spus, consider ca este perfect adevarat(in opinia mea) si as vrea daca mai ai alte elemente noi despre acest subiect, sa mi le impartasesti si mie. Nu stiu daca m-ar putea ajuta cu ceva sau daca imi va fi de folos vre-o data in vre-o chestie ….important este sa analizez acest aspect a unei societati secrete si sa trag o concluzie ce ma poate ajuta, tinandu-ma cat mai departe de tot ce este nociv si de tot ce imi poate degrada sufletul. ……neinteresandu-ma consider ca sunt vulnerabil si expus gata sa primesc in dar propria-mi auto-distrugere…. sper sa imi raspunzi la cele mentionate de mine si sa-mi spui daca am inteles cum trebuie cele spuse anterior de tine..iti multumesc

      • Badan Sergiu
        Posted 24 octombrie, 2010 at 2:14 pm | Permalink

        Salut Tony.
        Subiectul tratat în acest articol prezintă prea puţin interes pentru public, mai mult îi interesează pe oameni cum pot afla parola de la yahoo messenger străin sau cum pot intra în computerul altcuiva.
        Despre societăţile secrete nici nu scriu nici nu le mai studiez. Căcatul este cărat, nu poţi să-ţi petreci toată viaţa studiindul. La timpul potrivit va trebui de aruncat şi gata. Sunt lucruri mult mai importante, care merită efortul de a le studia, dar dacă vom studia rahaturi, vom ajunge la bătrâneţe şi aşa şi nu vom înţelege pentru ce ne-am trăit viaţa.
        Sper că nu te-ai dezamăgit în răspunsul meu. Dacă vrei totuşi să-ţi dau nişte sfaturi, îţi voi spune nişte lucruri bine cunoscute: nu bea, nu fuma (peste jumate de an vei începe să gândeşti altfel, nu te vei recunoaşte), nu-ţi irosi puterile cu fete multe, şi nu-ţi pierde timpul urmărind ştirile la tv.

  5. eu
    Posted 9 martie, 2010 at 12:33 pm | Permalink | Răspunde

    Corect, te bazezi pe fapte, perfecta dreptate! Insa cand vorbim despre simboluri vorbim si despre interpretarea lor! Este un ochi, da, este un sarpe, da, insa ele au si intelesuri nu-s doar desene lipsite de sens!

    Al treilea ochi e fapt, glanda pineala e cea care secreta si melatonina(substanta raspunzatoare ptr starea de visare), in interiorul glandei pineale se gasesc – celule fotosensibile care recepţionează lumina trasformând lumina în impuls nervos, acestea fiind celulele cu conuri şi celulele cu bastonaşe – aceleasi celule care se gasesc pe retina ochiului! Inchide ochii si imagineaza-ti ceva, o sa vizualizezi imagini desi ai ochii inchisi!

  6. crip 71
    Posted 4 octombrie, 2010 at 7:01 pm | Permalink | Răspunde

    domnule EU , dumneata nu esti crestin ci yoghin sau cel mult faci un ghiveci din ambele .Iti inteleg parerea , am facut si eu yoga . Apropo , yoga si masoneria au foarte , foarte multe lucruri in comun , insa cu crestinii nu au nimic de-a face . Crestinii sunt singurii care merg spre Dumnezeu pe cand masonii au tata pe vrajmasul omului satana , din aceasta cauza si simbolurile lor se refera la tatal lor .
    Sergiu ai dreptate , nu se mai ascund deloc , fiindca au observat ca oamenii nu-i inteleg sau nu-i iau in serios .

  7. bogdan
    Posted 13 decembrie, 2010 at 2:44 pm | Permalink | Răspunde

    fratilor tot ce se face cu aceste simboluri se face cu pareri pro si contra dar masonii conduc lumea o simpla parere poate stiti fiecare care a fost cea mai mare lucrare a diavolului si cu asta cred ca am spus tot.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 75 other followers

%d bloggers like this: