Cum să faci un document PDF?

Documentele în format PDF au devenit foarte populare, şi nu degeaba. Unii ar zice că nu-i comod deloc, pentru că nu poţi edita… E şi corectă şi greşită această afirmaţie. Corectă din punctul de vedere că un utilizator simplu, fără programe adiţionale, cu greu va putea modifica ceva. Utilizatorii avansaţi însă, pot modifica, dar acest proces ia o grămadă de timp, este anevoios, şi lasă urme. Faptul că PDF-urile nu pot fi alterate fără a lăsa amprente a determinat ca ele să fie acceptate în curţile de judecată în SUA. Un alt avantaj ar fi faptul că aceste documente se afişează în acelaşi mod pe toate computerele, în orice sistem de operare.

Cum să creezi un document în format PDF? Foarte simplu – există o grămadă de metode, eu voi descrie doar câteva.

1. Pachetul de office OpenOffice.org, pe lângă faptul că e gratuit, permite salvarea oricărui document direct în format PDF.

2.  PDFCreator este un program simplu, care se instaleaza ca driver de printer. Permite crearea de documente PDF din orice programă care poate scoate la imprimantă. Mai mult, ea permite encriptarea documentului pentru a nu fi deschis sau printat, etc. Încă un plus este faptul că-i gratuit, chiar pentru utilizare în scopuri comerciale. Poate fi downloadat de aici.

3. Pentru documente mai complicate, cum ar fi pliante, fluturaşi, ziare sau reviste, recomant programul Scribus. Acest program permite crearea de documente cu un grad sporit de libertate. Este folosit şi în publicistică şi permite de asemenea salvarea oricărei lucrări în format PDF. Am uitat să menţionez – Scribus este şi el gratuit !

Am enumerat doar câteva metode de creare a documentelor PDF, am acordat prioritate soluţiilor gratuite şi legale. Dacă vreţi să aflaţi soluţii pentru modificarea unui document PDF, daţi-mi de ştire.

25 Comments

  1. Mihaela
    Posted 23 aprilie, 2008 at 4:27 pm | Permalink | Răspunde

    Multumim mult de aceste informatii. Pe mine m-au ajutat foarte mult sa fac documente pdf, mai ales ca eram o incepatoare. Bafta in continuare cu lucrul la blog. ;)

  2. Posted 6 mai, 2009 at 10:13 am | Permalink | Răspunde

    cum se instaleaza windows 7 , nu imi recunoaste ca valida adresa de mail .

  3. Posted 6 mai, 2009 at 4:19 pm | Permalink | Răspunde

    este o informatie destul de interesanta , multumim :)

  4. Posted 1 iulie, 2010 at 1:02 pm | Permalink | Răspunde

    Buna. Programul pentru creare PDF este minunat si foarte usor de folosit. Multumesc frumos!

    • Badan Sergiu
      Posted 2 iulie, 2010 at 8:58 pm | Permalink | Răspunde

      Cu placere. Ma bucur.

  5. protop valeriu
    Posted 6 octombrie, 2010 at 11:01 am | Permalink | Răspunde

    Multumim mult de aceste informatii.

  6. protop valeriu
    Posted 6 octombrie, 2010 at 11:02 am | Permalink | Răspunde

    sa vedem la lucru

  7. protop valeriu
    Posted 6 octombrie, 2010 at 11:05 am | Permalink | Răspunde

    s-a vedem cum lucreza

  8. Posted 27 noiembrie, 2010 at 3:46 pm | Permalink | Răspunde

    recomand cu incredere programul de office OpenOffice.org, nu tre sa ai ce stiu eu ce cunostinte k sa sti sa lucrezi cu el, ii f usor, spor…
    multam fain pt informatii

  9. Lidia
    Posted 20 decembrie, 2010 at 4:57 pm | Permalink | Răspunde

    MULTUMESC MULT

  10. Sorin
    Posted 6 februarie, 2011 at 5:36 pm | Permalink | Răspunde

    Buna ziua,
    Am descarcat scribus, dar nu reusesc sa pun un document word 2003 in acest pdf. Ma puteti ajuta.
    Multumesc.

    • Badan Sergiu
      Posted 8 februarie, 2011 at 4:30 pm | Permalink | Răspunde

      Cu scribus faci documentul de la inceput. Daca ai un word 2003, atunci instaleaza pdfcreator.

  11. be right back
    Posted 31 mai, 2011 at 9:07 pm | Permalink | Răspunde

    si plin de virusi desigur

  12. danieline
    Posted 4 decembrie, 2011 at 3:48 pm | Permalink | Răspunde

    wow !!! m-am speriat la inceput ca ma uitam la program ca la felul 7 :d in final mi s-a aprins beculetul si am reusit :D multumim mult de tot :P yo uare a life saver heh :)) sarbatori fericite :P

    • Badan Sergiu
      Posted 4 decembrie, 2011 at 7:47 pm | Permalink | Răspunde

      Multumesc si eu. Ma bucur ca ti-a reusit.

  13. semineucluj
    Posted 3 decembrie, 2012 at 11:44 am | Permalink | Răspunde

    am SCRIBUS ok pana aici
    nu este buton radio in tools-uri pt a incarca unul sau mai multe fishiere pdf
    –ce doresc este sa pun intr-un singur folder PDF ( ADOBE )mai multe fishiere pdf….cu ce progr sa lucrez?

  14. Lex
    Posted 11 mai, 2013 at 1:13 pm | Permalink | Răspunde

    Am instalat openoffice dar nu pot sa salvez cu extensia .pdf

    • Badan Sergiu
      Posted 11 mai, 2013 at 3:22 pm | Permalink | Răspunde

      File > Export as PDF

  15. Posted 31 mai, 2013 at 7:43 pm | Permalink | Răspunde

    Dar daca eu fac un PDF, de la mine de pe calculator il mai pot modifica. Inseamna ca e ok si ca altii nu il mai pot modifica?

  16. xosmin
    Posted 5 septembrie, 2013 at 11:13 am | Permalink | Răspunde

    omule nu.pricep.
    vrei da pe mime sa majuri?
    itti.sceiu aicea niste lucruri ai matale sa
    le faci pdf apoib sa mi lw trimiti !
    vrei omuleb?
    imi cam tremura mainile ai gresesc !
    incerc sa fiu linistit !
    majuti.omule ?

    • Badan Sergiu
      Posted 5 septembrie, 2013 at 2:55 pm | Permalink | Răspunde

      comentariu epic. uploadeaza documentul pe rapidshare, si da-mi linkul.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 81 other followers

