Despre programare la Consulatul României la Chişinău.

UPDATE!!! Acest articol face parte din istorie deja, nu este actual! Daca va place istoria, puteti sa-l cititi, dar in forma in care este nu va poate fi de folos pentru programarea la Consulatul Romaniei.

O situaţie stranie s-a creat în urma intrării României în UE, şi anume: a fost introdus regimul de vize pentru cetăţenii din Republica Moldova. De ce zic eu că-i stranie? Pentru că e straniu ca programarea pentru vize să fie exclusiv în regim online (într-o ţară unde doar 406000 oameni, adica aprox. 10% au avut vreodată acces la internet). Cum rămâne cu restul populaţiei, care nu are nici cea mai vagă ideie despre computer?

Bine, dacă singura problemă ar fi asta, n-ar fi mare tragedie. Chiar ar fi prea frumos, adică, se vor învăţa în sfîrşit oamenii să folosească computerul şi internetul – circumstanţele cer asta. Dar vedeţi că nici utilizatorii medii-avansaţi de internet nu reuşesc să se programeze. Motivul principal: la ora 0:00, cînd se deschide opţiunea pentru programări, site-ul devine atât de greoi, încît, atunci când se încarcă, observi că deja ai scăpat momentul (se fac câte 300 programări pe zi, toate în decurs de câteva secunde).

Bine că în ajutor vin indivizii care comercializează cu programări (îi poţi găsi în faţa consulatului). Pentru o taxă de 50 euro obţii o programare la Consulat. Cum reuşesc ei să te programeze pe tine şi pe restul clienţilor, atunci când tu nu te poţi programa singur pe tine? Răspunsul e simplu – ei au un progrămel care automatizează introducerea datelor pe site-ul ambasadei, astfel, într-o secundă ei reuşesc să programeze pe toţi clienţii, printr-un simplu click (evident, informaţiile despre clienţii lor sunt pregătite de dinainte). Se cunoaşte că există asemenea programe, de aceea, pe multe site-uri au fost introduse nişte imagini cu un cod de protecţie împotriva sistemelor automatizate:

Imaginea de pe moneybookers.com

Imaginea de pe Moneybookers.com

Cu alte cuvinte, sunt niste teste generate, pe care un om le trece cu uşurinţă, pe când un computer mai greu. Dar şi pe site-ul Consulatului sunt asemenea imagini ! Şi pe de-asupra, pentru a te programa trebuie să introduci două coduri – o dată înainte de a începe să completezi (ceea ce te obligă să faci refresh la pagină după ora 0:00), iar a doua oară, când completezi câmpurile pentru informaţie despre tine. Partea proastă este că această măsură este îndreptată împotriva oamenilor de rând, şi în favoarea “deştepţilor” din spatele sistemelor automatizate de completare. Asta pentru că imaginea cu codul este prea prost securizată. De obicei (pe alte site-uri) textul din imagine este distorsionat, schimonosit, de culori diferite, sau de aceeaşi culoare cu fonul. La site-ul ambasadei însă, textul este perfect vizibil!Codul din site-ul ambasadei

Asta este imaginea de pe site-ul Ambasadei României.

Faptul că textul din imagine este uşor sesizabil, face ca sistemul să fie vulnerabil în faţa programelor de recunoaştere a textului, şi sunt sigur că băieţii “deştepţi” exploatează din plin această “gaură”. Întrebare este: cunosc oare reprezentanţii de la ambasadă despre sistemul lor “anti-oameni-simpli”? Răspunsul îl vom afla din acţiunile pe care România le va întreprinde pentru înlăturarea vulnerabilităţii sesizate de mine.

Poate cineva să-i ajute cu vreo sugestie?

19 Comments

  1. S.B.
    Posted 29 iulie, 2007 at 11:39 am | Permalink | Răspunde

    Prima solutie pe care am gasit-o este descrisă aici: http://www.codingforums.com/archive/index.php?t-43622.html

  2. S.B.
    Posted 29 iulie, 2007 at 12:12 pm | Permalink | Răspunde

    si aici: http://www.codeproject.com/aspnet/CaptchaImage.asp

  3. Posted 22 august, 2007 at 9:42 am | Permalink | Răspunde

    Programare la consulatul rominiei din chisinau

    • Bucatca Valentina,
      Posted 12 martie, 2012 at 4:00 pm | Permalink | Răspunde

      Buna ziua! Rog sa fim programati pentru a depune actele la pasaport Romăn.

  4. Posted 11 septembrie, 2007 at 2:16 pm | Permalink | Răspunde

    Nu pot sustine ceea ce spuneti Dvs.

    Am programat insumi la Consulatul on-line. Da, trebuie sa faceti aceasta cat mai repede. Dar e posibil…

    Desigur mai sunt alte aspecte neplacute (necesitate de a sta la calculator la miezul noptii, nevoie de un acces rapid la Internet, etc.). Dar asta e o alta problema.

  5. S.B.
    Posted 12 septembrie, 2007 at 12:25 pm | Permalink | Răspunde

    Eu am evidentiat cateva aspecte ce tin de situl consulatului, si care nu vin deloc in sustinerea simplilor cetateni. S-ar putea sa gresesc undeva, e si normal sa nu poti sustine tot ce am spus.

  6. oricum
    Posted 28 septembrie, 2007 at 7:45 pm | Permalink | Răspunde

    am incercat si eu sa programez pe cineva
    este imposibil
    incercam din mai multe puncte si cu conexiuni foarte bune,
    la 10 secunde dupa miezul noptii lista e publicata
    noi incercam de mai bine de 2 saptamani
    eu cred ca sunt mai multe posibilitati
    lista se stie si se publica din oficiu
    sau cei ce au respectivele programe programeaza pe toata lumea…
    e destul de rusinos…

  7. NEGRU
    Posted 16 noiembrie, 2007 at 2:35 pm | Permalink | Răspunde

    vreau sa obtin visa

  8. Sischin Dumitru
    Posted 18 octombrie, 2008 at 1:14 pm | Permalink | Răspunde

    Buna ziua ma numesc Sischin Dumitru sunt din Basarabia. Am dapus cere pentru dobindirea cetataniei ROMANE la Consulatul de la Chisinau in 2006 septembrie si nu am primit nici un raspuns.
    Trimiteti-mi ve rog raspuns pe adresa de Email.
    dsischin@yahoo.co.uk
    Caut adresa de la Consulat si nu o pot gasi.La moment sunt in Irlanda.
    Multumesc frumos o zi buna…
    Dumitru de la Calarasi Temeleuti…

  9. Badan Sergiu
    Posted 19 octombrie, 2008 at 9:07 am | Permalink | Răspunde

    Ambasada României în Irlanda
    Adresa: 26 Waterloo Road, Dublin 4
    Secretariat: (00 353 1) 6681 275
    Fax: (00 353. 1) 6681-761
    Site Web: http://dublin.mae.ro
    E-mail: ambrom@eircom.net

    Ambasador: Dna Silvia STANCU-DAVIDOIU
    (http://www.mae.ro/index.php?unde=doc&id=132&idlnk=5&cat=6)

  10. valeriu
    Posted 17 februarie, 2009 at 1:33 pm | Permalink | Răspunde

    am depus actele pentru cetatenia romina in 2006,as vrea sa stiu cit trebue sa mai astept pentru a o dobindi

  11. Badan Sergiu
    Posted 17 februarie, 2009 at 9:26 pm | Permalink | Răspunde

    mai usor o obtii pe cea rusa, sau bulgara.
    In tempul in care decurg lucrurile, probabil inca 4-7 ani.

  12. Ion
    Posted 23 februarie, 2009 at 8:21 pm | Permalink | Răspunde

    pe 17 noiembrie 2008 am depus pachetul de documente pentru dobîndirea cetăţeniei romîne cum să gasesc site-ul monitorului că nu cunoaştem nimic despre cum merge situaţia documentelor noastre.Aşteptăm un sfat cum să fim la curent cu monitorul.Multumim!

  13. Posted 29 iulie, 2009 at 10:48 am | Permalink | Răspunde

    Buna, ajutati-ma va rog, momental nu sunt in tara, mi-a venit scrisoare sa depun documentele pentru redobandire…. acum vreau sa shtiu daca pot sa le depun printr-un mandatar(procura)? merci anticipat

    • Badan Sergiu
      Posted 30 iulie, 2009 at 4:33 am | Permalink | Răspunde

      eu nu cunosc procedura.
      Stiu ca puteai candva obtine ajutor pe cetatenie.curaj.net . Succes.

    • Badan Sergiu
      Posted 30 iulie, 2009 at 12:05 pm | Permalink | Răspunde

      Ba mi-a zis cineva ca pe cetatenie.curaj.net nu is responsivi. Mi-a recomandat sa-ti dau http://www.cetatenie-romana.info .

  14. Buia Natalia
    Posted 2 iulie, 2010 at 12:16 pm | Permalink | Răspunde

    vreau sa ma inscriu cum sa fac mia venit invitatia

    • Badan Sergiu
      Posted 2 iulie, 2010 at 8:59 pm | Permalink | Răspunde

      Articolul e vechi, eu am preintampinat. Am un prieten care poate sa te ajute, voi cauta numarul lui.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 75 other followers

